Världens godaste kladdkaka.



Världens godaste kladdkaka.
Ingredienser:
4 ägg
4 rågade dl socker
6 msk kakao
4 tsk vaniljsocker
200 g smör
2 dl mjöl
1 tsk salt

Det är ju de vanliga ingredienserna, men för ett tag sedan var jag inne i en "baka kladdkak´s period" och tyckte nästan att det blev uttjatat, så jag började fundera på något nytt att tillföra, varav jag fick den självklara idén KAFFE! Det skulle ju inte misslyckas, och som sagt, det är den godaste kladdkaka jag ätit! Så en skvätt kaffe får man ha i också :)

Smält smöret i en kastrull, slå sedan i kaffe efter smak. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i alla ingredienserna, sist smöret och kaffet. Häll smeten i en brödad form och låt stå i ugn minst 20 minuter. 175 grader.

Servera med något gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0