Semlor


Bild i repris.

Jag verkligen älskar semlor, hemmagjorda förstås, skulle inte få för mig o köpa en färdig tror jag, blä! Vet jätte många som säger att de hatar semlor, så jag frågar alltid vad de har i semlorna eftersom de kan hata dem! Och svaret är att dom bara har i vanlig mandelmassa, det tror jag att dom inte gillar, skulle inte jag heller gjort! Ska berätta hur man fixar en god mandelmassa, kom på detta nu då mamma bad mig slänga ihop några semlor.

Först hackar man mandel i en matberedare, sedan skär man av locken på kardemumma bullarna (vi brukar köpa bullarna, så jag gör 10 st) och gröper ur själva bullinnehållet och lägger ner i mandeln. Sedan klickar man i mandelmassa efter smak (jag tar 150-200 gram ungefär till 10 st) sedan häller man över ca 2 dl varm mjölk och smakar av med socker. Mixa och klicka ut i de urgröpta bullarna. Vispa grädde och klicka eller spritsa ovanpå, lägg på locken och pudra med florsocker. Går inte annat än att ÄLSKA detta!!

Idag har vi nästan inte gjort något vettigt, vi var nere på kungsgatan och intervjuade folk om vad de tycker om Uddevalla på mediaproduktionen, rätt kul faktiskt! :) men kallt som bara den! På tåget hem snackade jag massor med älskade Frida, så jag hann inte läsa en enda sida i min bok, men det gjorde mig inte ett dugg!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0