Mänskliga rättigheter.

Idag hade vi inte vanliga lektioner, utan vi hade en dag om mänskliga rättigheter. Det började med dansuppvisningar som danseleverna på skolan höll i. Sedan kom det en kvinna som heter Anna Bergholtz som är blind. Hon berättade om hennes uppväxt och hur hon börjat tänka efter att hon blev blind. Jag tyckte hon hade en väldigt spännande historia att berätta, och hon var nöjd med det hon hade. Det lät nästan inte som det var ett problem för henne! Och att hon åker runt och berättar om allt hon har varit med om tycker jag är starkt gjort!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3130&artikel=3483109 Här kan man höra henne i P3 och man kan även hitta massor om henne på google.

Det var även en man från Läkare utan gränser och föreläste! Asså jag tänker på det rätt ofta, hur orättvis världen är! En annan dag när det var någon äcklig soppa, såg man att alla kastade den, och då tänkte jag på de fattiga barnen i afrika, de skulle ha slickat rent sina tallrikar! Jag har länge drömt om att åka ner och hjälpa dem på något sätt, men jag slängde iallafall iväg ett sms: 72970 med texten LIV då  skänker man 50 kr, gör det du också!

Dock skulle alla äta på samma gång, så det var kö genom hela matsalen och ut till caféterian, så vi hoppade maten. Vid 2 tog jag en buss till Torp, och nere på kampenhof satt det 4 A-lagare på en bänk med varsin systemet påse. Det såg inte så trevligt ut! :/ Tänk vad bra man har det!! Jag är glad för att jag är den jag är och för att jag har det så bra som jag har det, även att jag brukar klaga ibland. Nu måste jag läsa historia, bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0